Zadzwoń do nas: 22 511 11 11
Napisz do nas: streetcom@streetcom.pl

Kilkaset udanych kampanii!

Klienci, którzy wciąż do nas wracają!

08.03.2010

Matylda Szymalska w magazynie Brief

W najnowszym numerze magazynu Brief ukazał się wywiad z prezes Streetcom, Matyldą Szymalską. Zachęcamy do lektury.

Przygodę ze światem reklamy Matylda Szymalska, obecna prezes zarządu Streetcomu, zaczęła już podczas studiów. – Reklama fascynowała mnie, odkąd pamiętam, dlatego od początku kierunkowałam swoją edukację właśnie z myślą o niej. Ukończyłam Szkołę Reklamy ze specjalizacją „strategia reklamy”, a następnie kontynuowałam naukę na Wydziale Marketingu i Zarządzania w Wyższej Szkole Menadżerskiej, aby finalnie ukończyć marketing polityczny na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego – wspomina.

Początek kariery zawodowej to praca na stanowisku koordynatora marketingu i sprzedaży. – Chęć zaistnienia w środowisku reklamowym oraz aktywnej pracy z ludźmi sprawiła, że zdecydowałam się na rozpoczęcie kariery zawodowej w dziale reklamy anglojęzycznego wydawnictwa Estates Publications – opowiada Szymalska. – Następnie pierwsze sukcesy i satysfakcja płynąca z pracy upewniły mnie, że sprzedaż mediów jest odpowiednim dla mnie kierunkiem – dodaje.

Przez kolejne lata, obecna prezes zarządu Streetcomu, zdobywała doświadczenie w firmach medialnych, m.in. Clear Channel, Film Publishing, Vindobona – na stanowisku dyrektora ds. promocji i sprzedaży, oraz w Vimedia, gdzie pełniła funkcję dyrektora działu reklamy. – Miałam okazję budować działy sprzedaży, wprowadzać na rynek nowe produkty oraz poznawać specyfikę różnych mediów i odmienne oczekiwania klientów – komentuje Szymalska. W 2003 r. dołączyła do zespołu Platformy Mediowej Point Group, gdzie przeszła przez kilka szczebli kariery, aby finalnie objąć stanowisko dyrektora sprzedaży. – Była to swoista szkoła życia, która sprawiła, że dziś jestem tu, gdzie jestem. Jest to niewątpliwie bardzo ważny etap w karierze, jednak sądzę, że moje najważniejsze doświadczenie zawodowe trwa właśnie teraz – mówi. Propozycja objęcia stanowiska prezesa zarządu Streetcom była dla niej dużym wyzwaniem. – Niewątpliwie piastowanie tej funkcji wymaga doskonałej znajomości rynku reklamy, marketingu i mediów, umiejętności menedżerskich, a przede wszystkim długofalowej wizji firmy, jej oferty i rozwoju. Uznałam jednak, że posiadam odpowiednie kompetencje… ponadto wyzwania mnie motywują, po prostu lubię je – mówi.

W pracy najważniejsi są dla Szymalskiej ludzie. – To oni tworzą firmę. To oni są klientami, współpracownikami, kontrahentami. Poznawanie tak różnych typów osobowości i ich wizji świata, sprawia, że człowiek ciągle się uczy, rozwija i niejednokrotnie bywa zaskakiwany. To uczy pokory i szacunku. Umiejętność pracy z ludźmi uważam za jedną z kluczowych kompetencji dobrego menedżera – wyjaśnia.

A czym jest marketing dla obecnej prezes zarządu Streetcom? – Długo sądziłam, że marketing to szereg działań mających na celu pozyskanie konsumenta i przekonanie go do produktu. Dziś wiem, że konsument jest ważnym ogniwem w łańcuchu, a nie efektem finalnym! – tłumaczy.

Wiara w siebie i przekonanie, „że się da”, zaangażowanie, ciężka praca oraz wizja przyszłości są według niej najważniejszymi składnikami przepisu na sukces. Najbliższą przyszłość Szymalska wiąże ze Streetcomem. – Mam szerokie plany dotyczące rozwoju firmy. Chciałabym poszerzyć ofertę produktową, co wiąże się z koniecznością powiększenia zespołu, a także umocnić pozycję lidera Streetcomu w zakresie tzw. product seeding. Planujemy też spore inwestycje w system i bazę ekspertów – dodaje.

Wartością ponadczasową jest dla Matyldy Szymalskiej przyjaźń, dlatego wolne chwile najchętniej spędza z przyjaciółmi. – Lubię też obcować ze sztuką. Lubię teatr, kino, dobrą książkę… zwłaszcza fascynują mnie autorzy iberoamerykańscy – mówi. – Jako osoba bardzo aktywna, uwielbiam również podróże. Lubię, gdy dużo się dzieje – konkluduje.

Powrót <