Zadzwoń do nas: 22 511 11 11
Napisz do nas: streetcom@streetcom.pl

Kilkaset udanych kampanii!

Klienci, którzy wciąż do nas wracają!

20.08.2009

Pierwsze kary za opłacone opinie

Organizacja zajmująca się regulacjami w reklamie (NARC) wydała pierwsze decyzje dotyczące reklamy na blogach. Podstawą była zasada, że w Internecie zawsze musi być ujawnione powiązanie z firmą, która sponsoruje stronę albo płaci za opinie o produkcie.

Jedną z firm, która przekonała się, że nieuczciwy marketing prędzej czy później obróci się przeciwko Tobie jest Urban Nutrition, firma sprzedająca suplementy diety. Firma została oskarżona o wprowadzanie w błąd konsumentów, nie ujawniając, że płaci blogerom za pisanie o swoich produktach, w formie niezależnych opinii. Firma została zmuszona do ujawnienia swojego oszustwa i wdrożenia szeregu zmian. Ponieważ jest to jedna z pierwszych oficjalnych decyzji w takiej sprawie, sytuacja została dość mocno nagłośniona przez media, m.in. w New York Times ukazał się obszerny artykuł na ten temat.

Jak się kończy taka sytuacja? Oczywiście zaufanie do firmy znacznie spadło i przełożyło się to na sprzedaż. Aż trudno uwierzyć, że firmy wkładają tyle wysiłku w oszustwo, które prędzej czy później i tak obróci się przeciwko nim ze zdwojoną siłą. Marketing szeptany ma ogromny potencjał, ale żeby z niego skorzystać trzeba przede wszystkim pamiętać, że najważniejszą zasadą jest uczciwość.

Źródło:  http://allthings.womma.org/2009/08/11/no1/

Powrót <