Zadzwoń do nas: 22 511 11 11
Napisz do nas: streetcom@streetcom.pl

Kilkaset udanych kampanii!

Klienci, którzy wciąż do nas wracają!

23.02.2013

Word of mouth marketing

WOM czyli Word of mouth (po polsku komunikacja nieformalna) – bezpośrednia, spontaniczna komunikacja między ludźmi, niezależne rozmowy, na które marketingowcy nie mają wpływu.

WOMM czyli Word of mouth marketing (po polsku marketing szeptany) – działania mające na celu stymulowanie komunikacji nieformalnej, poprzez dostarczanie konsumentom powodów do rozmów o produktach czy usługach.

Word of mouth marketing nie polega na tworzeniu komunikacji nieformalnej, ale na wzmacnianiu i stymulowaniu komunikacji, która istnieje w naturalny sposób. 21% wszystkich rozmów prowadzonych przez konsumentów dotyczy właśnie produktów. W przypadku, gdy marketerzy próbują sami tworzyć WOM, dopuszczają się nieetycznych działań, podszywając się pod konsumentów.

Światową organizacją wytyczająca standardy WOMM jest World of Mouth Marketing Association (WOMMA). WOMMA zrzesza ponad 380 firm z całego świata zajmujących się WOMM. Publikuje cyklicznie raporty związane z tą dziedziną, wyniki najnowszych badań oraz najciekawsze case studies. WOMMA jako pierwsza stworzyła zbiór zasad Word of mouth marketing tworząc kodeks etyczny (WOMMA Ethics Code).

Jednym z największych autorytetów Word of mouth marketing jest Emmanuel Rosen, który wydał pierwszą książkę dotyczącą WOMM: “The anatomy of buzz”, znanej pod polskim tytułem jako „FAMA, Anatomia, marketingu, szeptanego”.

Powrót <