Zadzwoń do nas: 22 511 11 11
Napisz do nas: streetcom@streetcom.pl

Kilkaset udanych kampanii!

Klienci, którzy wciąż do nas wracają!

24.02.2010

Streetcom dla Nic Nac’s – case study

W trzecim kwartale 2009 roku agencja Streetcom zrealizowała kampanię dla marki firmy Lorenz – orzeszków Nic Nac’s. Kampania odnotowała rekordowy wskaźnik wpływu na intencje zakupowe. Prezentujemy wyniki kampanii opublikowane w internetowym serwisie Media&Marketing.

Głównym celem kampanii było dotarcie do osób z grupy docelowej i zaangażowanie ich w naturalne polecenia produktu. Osobiste doświadczenie z produktem miało pomóc w zbudowaniu więzi emocjonalnej z opiniotwórczymi konsumentami i zachęceniu ekspertów Streetcomu (osoby współpracujące z firmą zajmujące się testami produktów i ich rekomendacją) i ich znajomych do zakupu orzeszków NicNac’s.

Dobór autorów rekomendacji

W pierwszej odsłonie kampania była skierowana do mieszkańców Warszawy. Wzięło w niej udział 2200 osób. Uczestnicy zostali wybrani spośród panelu 130 tysięcy ekspertów Streetcom, na podstawie kryteriów ustalonych przez firmę Lorenz. Wybrani eksperci to kobiety i mężczyźni w wieku 16-29 lat, aktywni towarzysko i lubiący dobrą zabawę. Ważne były również preferencje dotyczące przekąsek – wybrano konsumentów w kategorii słone przekąski.

120 zł za zdjęcie

Głównym narzędziem wykorzystanym w kampanii był product seeding. Wybrana grupa ekspertów otrzymała ponadpółkilogramowy zapas orzeszków dla siebie i 20 paczek dla swoich znajomych. Dystrybucja próbek pozwoliła wzmocnić świadomość produktu na rynku. Kampania offline była również wspierana narzędziami internetowymi. Na dedykowanej stronie uczestnicy mogli wziąć udział w specjalnym konkursie. Codziennie autorzy najciekawszych zdjęć pokazujących, jak chrupanie NicNac’s nakręca imprezę, nagradzani byli kuponami o wartości 120 zł. Platformą komunikacji było forum, na którym uczestnicy mogli wymieniać się opiniami na temat kampanii i produktów oraz wygrać dodatkowy zestaw orzeszków.

Uczestnicy wypełniali dwa rodzaje ankiet raportujących. Raport z rozmów (epizodów WOM) dostępny był przez cały okres trwania kampanii na stronie streetcom.pl po zalogowaniu do systemu. Na koniec kampanii eksperci zostali poproszeni o wypełnienie raportu podsumowującego.

Jeden ekspert na 90 konsumentów

Całkowity zasięg rekomendacji wygenerowanych w czasie kampanii wyniósł 197 317 osób. Oznacza to, że jedna osoba dotarła z rekomendacją pośrednio do prawie 90 osób. Eksperci podzielili się przekąskami z 24 455 osobami. Podczas 85 proc. rozmów eksperci spotkali się z pozytywną opinią rozmówców na temat przekąsek.

Kampania odnotowała rekordowy wskaźnik wpływu na intencje zakupowe. Zamiar zakupu produktu zadeklarowało 90 proc. badanych osób. Natomiast 73 proc. z nich odpowiedziało, że dokonało zakupu jeszcze w trakcie trwania kampanii. Wśród znajomych ekspertów chęć zakupu wyraziło prawie 80 proc. 77,3 proc. ekspertów zadeklarowało, iż kampania zmieniła ich postrzeganie marki NicNac’s na lepsze.

– Działania z zakresu marketingu rekomendacji okazały się bardzo efektywnym i przydatnym narzędziem w osiągnięciu założonych celów. W przyszłym roku poważnie rozważamy przeprowadzenie kolejnych kampanii i rozszerzenie działań na inne miasta – mówi Ziemowit Walczak, kierownik marketingu Lorenz.

Powrót <