Zadzwoń do nas: 22 511 11 11
Napisz do nas: streetcom@streetcom.pl

Kilkaset udanych kampanii!

Klienci, którzy wciąż do nas wracają!

11.12.2009

Wywiad z Matyldą Szymalską, Prezes Zarządu Streetcom dla magazynu Trendy

Streetcom jest jedyną w Polsce firmą zajmującą się marketingiem rekomendacji, na czym to właściwie polega? Ostatnio często słyszy się o marketingu szeptanym, czy te pojęcia są równoznaczne?

Marketing szeptany to nowe narzędzie wykorzystywane w marketingu, jednak jego podstawa czyli nasza skłonność do rozmów, znana jest ludzkości od wieków. Wszyscy rozmawiamy, wymieniamy się opiniami o produktach i usługach. Jedne chwalimy, a przed innymi ostrzegamy przyjaciół. Po prostu lubimy rozmawiać i ten właśnie potencjał wykorzystuje marketing szeptany. W kampaniach marketingu rekomendacji punktem wyjścia jest osobiste doświadczenie z produktem. Wyselekcjonowanej grupie konsumentów (nazywamy ich Ekspertami Streetcom) dostarczamy pełnowartościowy produkt i próbki dla znajomych. Dajemy ludziom możliwość bezpłatnego przetestowania produktu, prosimy ich o wyrażenie opinii. Efektem jest wywołanie fali wiarygodnych i szczerych rekomendacji.

Wspomniała Pani o Ekspertach Streetcom, kim oni są? Czy są wśród nich celebryci? Co tak naprawdę motywuje ich do udziału w kampaniach Streetcom, może wynagrodzenie?

Społeczność Ekspertów Streetcom to ponad 130 000 osób z całej Polski, w różnym wieku, mających różne zainteresowania. Są wśród nich również celebryci. Zgłaszają się do nas, gdyż podoba im się idea weryfikowania osobiście tego, co widzą w reklamach. Entuzjastycznie podchodzą do testowania nowości, zwiększają swoją świadomość konsumencką, stają się trendsetterami. Nie otrzymują od nas wynagrodzenia, to nie jest praca. Dla Ekspertów liczy się przede wszystkim przyjemność z bycia dostrzeżonym przez znane marki oraz same produkty, które dostają, często zanim inni mogą je kupić. Nam zależy, żeby rekomendacje były wiarygodne, dlatego nie mogą być opłacone, mają być po prostu szczere. Zakaz płacenia za rekomendacje to jedna z najważniejszych zasad etycznych, ustanowionych przez WOMMA, Międzynarodowe Stowarzyszenie Marketingu Szeptanego.

Powrót <