
Kategoria: BLOG
Co najważniejszego wydarzyło się w branży Influencer Marketingu w 2022 roku?
NFT czy ma szansę w Polsce?
Po rewolucyjnym wejściu na początku roku dzięki publikacjom o „kupieniu miłości influencerki” wszyscy wypatrywali rozwoju i wybuchu NTF w Polsce. Niestety temat bardzo mocno ucichł, szczególnie w światku influencerskim. W ciągu roku była jedna głośna kampania i w zasadzie nic więcej się nie wydarzyło. W październiku/listopadzie 2022 roku miał nawet miejsce kryzys wizerunkowy sprowokowany wypowiedziami Marti Renti, która próbowała wycofać się ze swojej komunikacji, przepraszając obserwatorów za oszukiwanie ich. W naszej ocenie kierunek NFT jest bardzo niestabilny i trudny do wyrokowania w kontekście kolejnego roku.
Długofalowe współprace influencerskie
Coraz więcej marek wybiera influencera bądź influencerów do cyklicznej i długofalowej współpracy (nieambasadorskiej). To skutkuje bardzo pozytywnym odbiorem wśród konsumentów, a jednocześnie pozwala marce efektywnie budować świadomość w grupie docelowej. Wzajemnie partnerskie relacje pozwalają marce i influencerom kontynuować współpracę przy wielu projektach. Tak było w przypadku kampanii Streetcom z marką TIER. W ramach działań zaprosiliśmy do współpracy popularny kanał MakeLifeHarder, z którym przygotowaliśmy cykliczne działania, które regularnie pojawiały się co tydzień na profilu influencera. Dzięki takim działaniom obserwatorzy o wiele mocniej zapamiętali markę i została ona w ich świadomości. Dodatkowo powstała naturalna komunikacja od konsumentów, którą MakelifeHarder publikowało na swoich kanałach. Również po zakończonej akcji otrzymaliśmy wiele pozytywnego feedbacku od obserwatorów, dla których stała, autentyczna komunikacja u influencera była świetna dla nich w odbiorze.