#WeHaveInfluence

Kategoria: BLOG

Co najważniejszego wydarzyło się w branży Influencer Marketingu w 2022 roku?

Jest to kolejny rok do profesjonalizacji branży w Polsce. W tym roku, po wielu miesiącach wspólnych prac w ramach grupy roboczej IAB Influencer Marketing, w której Streetcom brał czyny udział, UOKiK opublikował rekomendacje dotyczące poprawnego, jasnego i przejrzystego oznaczania współprac reklamowych przez Influencerów. To duża zmiana na plus. Już widzimy zmiany będące konsekwencją tych wytycznych, które bardzo pozytywnie wpływają na publikacje sponsorowane. Zarówno Klienci, jak i Influencerzy bardzo mocno zwracają uwagę na poprawność komunikacji, tak aby być, jak najbardziej fair w stosunku do swoich odbiorców. Sami odbiorcy również pozytywnie odpowiadają na takie oznaczenia i doceniają szczerość oraz autentyczność. Jako agencja Streetcom prowadzimy warsztaty zarówno dla Klientów, w których szerzymy wiedzę na temat dobrych praktyk w obszarze influencer marketingu, jak i samych Influencerów, z którymi mamy kontakt na co dzień. To jest element, który potem procentuje na wszystkich etapach realizacji kampanii.
NFT czy ma szansę w Polsce?

Po rewolucyjnym wejściu na początku roku dzięki publikacjom o „kupieniu miłości influencerki” wszyscy wypatrywali rozwoju i wybuchu NTF w Polsce. Niestety temat bardzo mocno ucichł, szczególnie w światku influencerskim. W ciągu roku była jedna głośna kampania i w zasadzie nic więcej się nie wydarzyło. W październiku/listopadzie 2022 roku miał nawet miejsce kryzys wizerunkowy sprowokowany wypowiedziami Marti Renti, która próbowała wycofać się ze swojej komunikacji, przepraszając obserwatorów za oszukiwanie ich. W naszej ocenie kierunek NFT jest bardzo niestabilny i trudny do wyrokowania w kontekście kolejnego roku.

Długofalowe współprace influencerskie

Coraz więcej marek wybiera influencera bądź influencerów do cyklicznej i długofalowej współpracy (nieambasadorskiej). To skutkuje bardzo pozytywnym odbiorem wśród konsumentów, a jednocześnie pozwala marce efektywnie budować świadomość w grupie docelowej. Wzajemnie partnerskie relacje pozwalają marce i influencerom kontynuować współpracę przy wielu projektach. Tak było w przypadku kampanii Streetcom z marką TIER. W ramach działań zaprosiliśmy do współpracy popularny kanał MakeLifeHarder, z którym przygotowaliśmy cykliczne działania, które regularnie pojawiały się co tydzień na profilu influencera. Dzięki takim działaniom obserwatorzy o wiele mocniej zapamiętali markę i została ona w ich świadomości. Dodatkowo powstała naturalna komunikacja od konsumentów, którą MakelifeHarder publikowało na swoich kanałach. Również po zakończonej akcji otrzymaliśmy wiele pozytywnego feedbacku od obserwatorów, dla których stała, autentyczna komunikacja u influencera była świetna dla nich w odbiorze.

Aleksandra Rutkowska
Head of Influencer Marketing