#WeHaveInfluence

Category: BLOG

Czego możemy spodziewać się w 2023 roku w branży Influencer Marketingu?

Długofalowo znaczy skutecznie.

Można spodziewać się dalszych inwestycji w tzw. długofalowe działania i budowanie długofalowych relacji. Taką formę współpracy, jako Streetcom stosujemy i rekomendujemy naszym klientom od dawna. Z doświadczenia wiemy, że taki model współpracy i projektowania działań Influencer marketingowych przynosi profity dla wszystkich – Klienta, Influencerów i Konsumentów.

Era CIO

Jesteśmy pewni, że profesjonalizacja branży będzie dalej postępować. Jednym z kolejnych jej etapów jest – era CIO.  Ponieważ firmy coraz mocniej inwestują w działania w obszarze influencer marketingu, jasne jest, że podnoszą się standardy w tym zakresie. Wiele marek, firm zatrudnia u siebie „in house” specjalistów w działach marketingu i coraz częściej pojawia się w nich stanowisko „Chief Influencer Officer” (stąd era CIO). Z drugiej strony sami Influencerzy zdecydowanie profesjonalizują swoje działania, podchodzą do rozmów z klientami dużo bardziej poważnie w sposób bardziej przemyślany, tworząc cenniki, wytyczne związane ze współpracami z markami konkurencyjnymi etc. Influencer stał się zawodem, który ma ramy, prawa, obowiązki, coraz bardziej czytelne zasady, na których funkcjonuje na rynku i podejmuje komercyjne współprace.

User Generated Content is still alive

Kolejnym trendem, którego ewolucje przewidujemy w najbliższym roku jest „user generated content”. Część osób z branży uznaje go za „standard”, ale to, co się będzie zmieniać to forma przygotowania i prezentacji kontentu. Dobrym przykładem ilustrującym te zmiany jest popularny „unboxing”. Przez chwilę wydawało się, odejdzie do lamusa, gdzie pozostanie na zawsze – jednak powrócił i to w zupełnie nowej odsłonie. Teraz każdy materiał z serii „unboxing” zawiera elementy AMSR, takie jak dźwięki, szelesty, innego typu zabiegi, które przyciągają uwagę konsumentów. Wciąż aktualne pozostaje zdanie „content is a king”, ale zwraca uwagę jego nowa jakość i fokus na wielozmysłowość. 

Video is a king

Pozostając w temacie kierunków rozwoju branży, warto wspomnieć o tym, że naszym zdaniem możemy wypatrywać kolejnych modyfikacji w obszarze form video. „Video is a king” nieustannie zyskuje nowe odsłony. Aktualnie widzimy wzmożoną popularność treści video, takich jak live’y, czy webinary. Ten kierunek znajduje potwierdzenie w zmianach dostrzeganych w rosnącej popularności TikToka i zmianach wdrażanych np. przez Instagram – promowanie formatu Reals i możliwości publikowania dłuższych InstaStories.

Wirtualni Influencerzy hit czy kit?

Ostatni trend, który warto obserwować, choć jego popularność jest zdecydowanie większa na świecie niż na razie w Polsce to wzrost powszechności influencerów wirtualnych. To postaci, które istnieją tylko i wyłącznie w tzw. świecie wirtualnym, nie mają swoich pierwowzorów, odpowiedników w świecie offline, w rzeczywistym życiu. To trend, który naszym zdaniem ma szanse na rozwój także w Polsce. Już dzisiaj, popularni twórcy wirtualni w USA czy Japonii mają za sobą sukcesy w postaci pierwszych koncertów i wydarzeń. W świetle deklaracji META, które zapowiadały szybki rozwój tej rzeczywistości, już widzimy, że te plany rozwoju będą się realizować, ale dużo wolniej niż zakładały pierwotne scenariusze. Na pewno warto się temu bacznie przyglądać.

 

Matylda Szymalska
CEO Agencji Streetcom